19 January 2016

Resepi Pastry Puff


assalamualaikum

Tahu tak pastry puff ? kalau ikut chef chef yang profesional mesti diorang tahu buat adunan pastry sendiri kan, sebab kalau buat adunan pastry puff ni memang google macam renyah lah. Dekat kedai bakery pun kan ada jual puff ni, puff inti sardin laa, macam2 lah . Sedap makan panas2 ! Kalau nak buat sendiri dengan mudah senang je sebab ada jual yang segera punya . . korang nak letak inti apa pun tak pe, balut tekap cantik2 then terus masuk oven. nak buat puff kosong pun boleh, lipat la ikut suka mana pun , letak atas tray , terus masuk oven . Senang !!

Ni lah pastry puff yang memang banyak orang pakai . Jenama KAWAN 






yang ni yaya buat puff inti kentang, terpulang pada korang nak letak inti apa pun .. sebab ni puff segera, siapkan je inti then letak atas puff then balutkan ikut mcm mana pun lah . lepas tu nak nampak kekuningan, sapu kuning telur luar puff tu .last, masukkan dalan oven. untuk suhu bakar , yaya guna 200c selama 25 minit atau sehingga masak .

Simple dan Senang kan !

Selamat mencuba !!



TABUNG SEN YAYA
http://KamaliyaIsmail.sharethisstory.net/my-883438-8262

4 comments:

  1. ecah memang layan gila puff <3 my feveret huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. Bagus gak nie, Zumal belum pernah beli lagi...

    ReplyDelete
  3. heheh akk pon tak penah beli yang mcm ni
    sbb akk xsuke sgt
    sedap lagi kalau kulit popia
    nipis sikit

    ReplyDelete
  4. cewahhh resepi again ;)
    macam ada bau2 nasi minyak ni. hahaha

    ReplyDelete